Friday, July 29, 2011

bicara kalbu..hati terluka !!!




 Ê 


 *  
Fdalam kesibukan mnyiapkn assign. tba2..hti digamit satu knangan yg amat pahit..kngan yg x mgkin dpat dilupakan..kngan yg mnybbkn mood utk mnyiapkn assign.hlang…tba2..air mata trasa ingin mnitis..nmun aku harus kuat mnghdapi smua ini…tringat taikh keramat yg x mngkin akan aku lupa seumur hdup..trikh yg akn sntiasa mnghntui aku dlam setiap lngkah prjlnan ini…tarikh keramat  04.04.2011.. terimbau kmbali pristiwa pda trikh ini…dlm ksibukan mnyiapkn tugasan semester 2, aku dikejutkn dgan pnggilan dri abangku pda awal pgi…pnggilan yg mmbawa berita yg sukar utk aku prcyai..berita yg mnybabkn aku spt hlang semangat utk mneruskn pngajian ku..berita yg mngusir sgla ktenangan ku..iaitu brita kmatian emak saudaraku yg amat aku rapat dan sudah aku anggap sperti ibu..bagiku ini merupakan dugaan trberat yg aku alami spnjg tmpoh aku berjauhan dri keuarga…ingin rasanya pda saat dan wktu itu..jka diberikn kmampuan aku ingin menemuinya..biarpun yg akan aku lihat hnya tubuh kaku yg tidak bernyawa…biarlh..kerana skrang2nya aku dpat mnatap wjahnya buat kali terakhir…nmun smua itu hnya khayalan..mgkin ini tkdir yg trtulis..aku x dpat plang ke kpg…pilunya hati ini hnya tuhan yg tahu…btapa hncur dan sedihnya..apabila mngenang saat aku plang ke kpg nnti..x akan ada lagi wjah, snyuman dan kta2nya yg mnyambut kplangan ku sprti sllu..skiranya masa dpat diputar kmbali akan aku berada disisinya sllu shingga akhir hyatnya..x snggup rsanya utk khilangan dirinya..setiap kali tringat knangan itu..air mata psti brgenang..pilunya hati ini Ya Allah…berikan aku kekuatan dan ketabahan untuk mnghadapinya…DL


“ Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.”

  

No comments:

Post a Comment