Tuesday, October 23, 2012

Sahabat ^_^


Apa itu sahabat.???
Pertanyaan itu yang sering berlegar2 diminda ku...sahabat adakah orang yang dekat dengan kita atau orang yang jauh tapi hatinya dan hati kita sllu dekat..walau jauh tapi sering mengingati, walau jauh tapi sering mendoakan kita, walau jauh tapi prihatin dngan kita...bagi aku sahabat itu orang yang sllu ada ketika susah dan senang...sllu menyokong kita walau apa keadaan skali pun...ada ke sahabat yang macam tue..insyaallah ada...(aku ada dia-sahabatku)
Bagi aku sahabat sebenar adalah sahabat yg sanggup mendengar msalah kita, menenangkn kita saat gelisah, sanggup bersusah utk kita...walau jauh tapi dia terasa dekat dengan kita..xpernah melupakan...daripada yg dekat tpi trasa jauh...untuk aku sahabat yg sebenar merupakan sahabat yg aku bagi kepercayaan sepenuhnya, tempat aku berkongsi segala rahsia, tempat aku berpaut ketika aku hampir rebah, yang menghulurkan tangan tika aku jatuh..sahabat yg sebenar..turut merasa sakit saat aku disakiti...
tapi layakkah aku mendapat sahabat seperti itu..sahabat yg terlalu baik...sahabt yg sentiasa disisi tidak kira ssah atau senang..sahabat yg mengelap air mata ku ketika kesedihan...layakkah aku untuk mendapat sahabat seperti itu...kini aku sedar..aku ada dia..sahabat yang sentiasa ada saat aku susah..setia mendengar rintihan hati saat gelisah...ya aku ada dia..cukuplah dia...aku tahu dia sentiasa ada utk aku..baru aku sedar saat berjauhan bahwa aku tidak sanggup kehilangan sahabat sepertinya..dia sahabat sejati bagi ku...tiada pengganti..aku amat menghargainya dan berusaha utk menjadi sahabat yg baik juga buat dirinya..moga persahabatan kami diredhainya dan kekal hingga ke syurga..aminn...

Buatmu Sahabat...

Sahabat,
dikala aku kesepian,
kau hadir tanpa keterpaksaan,
kau sudi jadi peneman,
kala aku keseorangan,
saat aku dalam kegembiraan,
kaulah peneman setia,
TERIMA KASIH SAHABAT..
Akan aku hargai pergorbananmu
kerana engkau sahabat terbaikku...^_^

No comments:

Post a Comment