Monday, January 10, 2011

Tentang aku

    
Aku...Lydia

Ni la aku....
 hanya insan biasa yang Allah ciptakan dengan sempurna angota fizikal nya..mempunyai 2 tgan, 2 kaki, hidung, mata, mulut dan telinga sama seperti manusia normal...aku sungguh mensyukuri nikmat yang Allah berikan kepada ku..dengan nikmat tersebut aku dapat menikmati keindahan dunia ini. selain itu, aku juga dikurnia kan keluarga yang begitu menyayangi ku…keluarga yg terdiri daripada 6 org adik beradik…iaitu 3 lelaki dan 3 perempuan.. bertuah kan…macam dirancang je..hehehe….mereka lah yang menceriakan hari2 ku…tanpa mereka hidup ku terasa kosong…seperti tiada erti…perjalanan hidup ku di dunia bermula pada 27 julai 1992 di klinik desa Daro..sebenar nya aku ni lahir x cukup bulan so..terpaksa lah aku tggal kt hspital   selama hampir satu bulan  lebih..kesian kan..tapi apa kan daya andai itu takdir yang tersurat..dan aku amat berterima kasih pda ibu aku..sebab sabar menjaga aku..dari baru lahir hingga lah sekarang ni..memang tak akan ada pengganti nya di dunia.. syurga di bawah telapak kaki ibu...pengorbanan seorang ibu  terlalu
besar...ibu merupakan insan yang sungguh mulia..so sayangi lah ibu..I love u mak~~~
So disini aku selit kan sebuah sajak yang amat menyentuh hati ku iaitu sajak  ibu ku..

Ibu ku tersayang..

Ibu


Setiap deras degupan jantungku
Engkau mampu merasanya
Ketika aku:
Sedih
Gembira
Gelisah
Naluri ibumu
Bagaikan sebati dalam diriku


Ketika aku sedih

Kaulah ubat kepada duka laraku 
Menceriakan dan menghakis

Perasaan yang melunturkan
Semangatku



Ketika aku gembira

Engkau juga turut berkongsi

Kegembiraan yang menyinari saat
Aku hidup di muka bumi ini
Sebagai manusia



Pabila gelisah menyelubungi jiwaku

Engkau masih bersamaku

Menolong menyelesaikan
Masalah yang tak sudah-sudah mengusutkan
Perjalanan hidupku



Ibu

Selagi hayat dikandung badan

Aku akan sentiasa mendampingimu
Membelai dan menjagamu hingga ke hari tua



Ibu

Aku tahu kasih sayang yang kucurahkan kepadamu

Tak setanding kasih sayang ibu kepada anaknya
Namun, terimalah keikhklasanku
Untuk menyayangi
Insan yang mulia ini


No comments:

Post a Comment