Friday, April 13, 2012

Doa Kalbu




"Ya Allah, ampunilah aku atas sikapku yang suka mengeluh setiap kali berhadapan dengan musibah. Aku adalah insan yang sangat lemah, maka itu berilah aku kekuatan untuk menghadapi kesedihan ini. Sesungguhnya Engkau Maha Kuat dan Pengasih Kepada hamba-hamba-Mu. Amin."


"Ya Allah, jauhkanlah aku daripada perasaan keliru, jauhkan aku daripada perasaan tidak tahu, dan ajuhkan aku daripada kebodohan. Berilah ketenangan dalam jiwa dan fikiranku supaya aku menerima dugaan daripada-Mu dengan lapang dada."

"Ya Allah, ampunilah diriku yang lemah ini. Jangan biarkan aku berada dalam kemelut kekcewaan yang berpanjangan dan andai tindakanku menyimpang daripada suruhan-Mu, maka sedarkanlah aku. Engkau hapuskanlah segala sikap mazmumah yang bersarang di dalam hatiku ini dengan selalu menyalahkan orang lain dan menidakkan qada dan qadar-Mu. Sesungguhnya Engkau Maha Sempurna dan Maha Penyayang."

No comments:

Post a Comment